A Simple Key For דמנציה סופנית Unveiled

Wiki Article

הגורמים הישירים להתפתחות של דמנציה אינם תמיד ברורים. ישנם גורמי סיכון משוערים לחלק מסוגי הדמנציה. דמנציה היא מחלה הנגרמת מניוון תאים במערכת העצבים המרכזית (המוח)  ואנו רואים את השפעתה על החשיבה, על ההתנהגות ועל הרגשות, על התפקוד המוטורי ובחלק מסוגי הדמנציה גם על תפקודים נוירולוגיים.

דמנציה הנובעת מנזק לכלי דם  (חסימתם על ידי קרשי דם קטנים) והפרעה באספקת החמצן לתאי המוח. הירידה באספקת הדם והחמצן גורמת לתמותה של תאי מוח באזור שנפגע ולירידה בתפקודי המוח שתתבטא בתסמינים של דמנציה ואצל חלק מהחולים גם ובפגיעה נוירולוגית שיכולה להתבטא ברפיון של הגפיים, שיתוק חלקי של הגפיים ו/או בפנים. 

טיפול בריפוי בעיסוק יכול לסייע בקשיים במוטוריקה עדינה (כמו כתיבה או בישול), לשמר עד כמה שניתן את התפקוד העצמאי ביום יום ולוודא שהמרחב הביתי מותאם לצרכי הנגישות של המתמודדים.

הטיפול כולל מתן תרופה המשפיעה על עיכוב שחרור אנזים במוח (אצטילכולין אסטראזה). ישנן מספר תרופות כולן משפיעות על שיפור הזיכרון ויכולות הקשב והריכוז, התקשורת וגם על ההתנהגות.

כמו כן בשלב זה החולה יותר ויותר מתבלבל בבחירת המילים ונעשה מתוסכל וכועס.

אודות העמותה התנדבות בעמותה קבוצות תמיכה על המחלה אפשרויות טיפול זכויות החולים חדשות העמותה פרסומים שאלות ותשובות צור קשר הרשמה לניוזלטר העמותה

צבר רפואה מציעה טיפול פליאטיבי לחולי אלצהיימר, בביתם, בסביבה מוכרת ונוחה, עם סיוע וליווי צמוד ומקצועי גם לבני המשפחה המתמודדים, סיוע לוגיסטי ובירוקרטי לנהל את ה"אירוע" הזה מול הרשויות וגם כל זה במימון מלא של קופות החולים.

זהו השלב בו החולה נחלש ונוטה להידבק במחלות ועל פי רוב מסיים את חייו website לאחר שנדבק במחלה זיהומית.

התמודדות רגשית לחולים מורכבים וכרוניים בהוספיס בית בתקופת קורונה

בשלב זה המערכת החיסונית נחלשת ולכן החולה נוטה יותר להידבק מזיהומים

"לפני שאנחנו מתווים את תכנית הטיפול התומך בבית, אנחנו בודקים עם המשפחה אלו פתרונות הם יעדיפו למצבים שכיחים של המחלה ומציעים להם את החלופות לכל מצב" מציינת ד"ר פרגר. "כך למשל, אחת הבעיות השכיחות בדמנציה מתקדמת בשלב הסופני היא מצוקה נשימתית. אנו בודקים עם המשפחה האם יעדיפו לפנות את החולה אל בית חולים לצורך הנשמה מלאכותית או לתת לו  טיפול בבית הכולל מורפין, תרופה שגם מקלה על קוצר הנשימה וגם על הכאבים. במקרה שכזה אם החולה מתגבר על המצוקה הנשימתית הצלחנו למנוע ממנו סבל והארכנו את חייו לא בדרך של הנשמה מלאכותית ואז בהדרגה מפחיתים את מינון התרופה.

מה כן יש? טיפולים ותרופות שיכולים לצמצם את התסמינים ולהקל על אי הנוחות של החולים – בעיקר בשלבים הראשוניים יחסית של המחלה – אבל ההחמרה וההתדרדרות תקרה בשלב כזה או אחר ואין, היום, דרך למנוע זאת.

המדריך המלא למחלת האלצהיימר לפניכם רשימה של סימנים נפוצים לדמנציה. קרא עוד

דף הבית » שירותים » שירותי טיפול תומך והוספיס בית » מהי דמנציה?

Report this wiki page